luni, 14 mai 2012

Marius Ghenea si Arena Leilor

Nu stiu cum se intampla, dar parca numai de el dau. Un fel de forta misterioasa a Universului comploteaza  la transformarea unei persoane simple intr-un antreprenor. Si eu sunt alesul.
Sau nu.

In ordine cronologica.
Am castigat unul din concursurile organizate de Haotik. Premiul oferit, cartea  "Antreprenoriat", autor Marius Ghenea. Am participat pentru ca vroiam un stick usb. Relativitatea situatiei, desi am pierdut stick-ul, am fost mai multumit. Oricum, intre timp, imi achizitionasem unul, si chiar simteam nevoia unei lecturi interesante.

 Mi-a placut in mod deosebit, discutia cu ceilalti despre ideilor personale de afaceri.
Eram prins intr-o dilema. Daca nu vorbesti despre ideea ta, o sa iti ia foarte mult sa inveti tot ce ai nevoie. Si intre timp, cineva ti-o ia inainte. Dar daca vorbesti desprea ea, nu cumva risti sa iti fie furata? Marius Ghenea isi sustine destul de bine punctul de vedere, in carte. Recomand.

Am mai gasit interesante, explicatiile despre exit, sfarsitul businessului, ciclurile de business, fonduri de investitii. Destul de multe lucruri despre care nu stiam. As zice ca seamana cu un decalog explicat, pentru afaceri.


Sambata, 12 mai, am fost la Congresul Studentilor din Romania. Mi-am amintit(vazut pe facebook) cu vreo 2 ore inainte. Si am decis sa merg. Din curiozitate si dorinta de a ma familiariza cu evenimentele formale. Tema era buna: Angajabilitatea Tinerilor.

Din lista invitatilor faceau parte:
Sorin Oprescu a tinut un discurs in nota specifica, nu simt ca ar fi venit cu un plus de valoare. Mi-a lasat impresia ca a venit sa bifeza cateva voturi, intr-o maniera cumva eleganta.
Sulfina Barbu, daca s-a pastrat ordinea, nu a fost.
Sorin Mîndruţescu, manager Oracle, de asemenea lipsa.

A urmat Marius Ghenea. Pare-mi-se singurul fara agenda ascunsa din cei pe care i-am ascultat, la acest Congres.
A reluat o parte din ideile din carte, putin adaptate contextului. Spin-off-ul din universitati a fost o notiune noua pentru mine, pe care dânsul a amintit-o.

Dupa care a urmat Radu Tudorache. Un discurs plin de metafore, floare de lotus, mâl, energie. O cuvantare care ne-a tinut departe de meandrele concretului. La sfarsit a tinut sa aminteasca de un domn Nicuşor. Am cautat, Nicuşor Dan. O candidatura interesanta. Domnul Oprescu, ce-i drept, n-a parut la fel de incantat, de sfarsitul discursului.

Am plecat in timpul discursului rectorului de la ASE, Pavel Năstase. Dupa ce am consumat timpul alocat evenimentului.


Articolul l-am scris dupa ce am dat peste inregistrari ale Arenei Leilor.  Vizionare placuta?!


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu